Styrets sammensetning i 2003

Unn Johannessen
Kåre Jan Solenes
Bjørn Kristiansen

Andre tillitsvalgte valgt på generalforsamlingen
Komité for gullmerke og æresmedlemskap:
Knut Lolland
Finn Trana
Arnold Arnesen (varamann)

Revisorer:
Claus Wasenius

Valgkomité:

Kurt Klevås (leder)
Johannes Sukke
Hagbart Jakobsen

Ansvarlige for de forskjellige arbeidsutvalg:

ØFK – Nytt  Redaktør

ØFK prøve I

Unn Johannessen

ØFK prøve II

Finn Trana

Utstillingen

Pokalforvalter

Repr.til NKK

Rune Kjøniksen

Repr. til FKF

Erik Hektoen

Medlemstallet pr.31.12.2003
Ca: 230 betalende medlemmer. Det er en liten økning fra 2002.

Æresmedlemmer:

Trening i Onsøy terrenget
Årsfest.

AKTIVITETER.

Dressur kurs på Kalnes, som startet opp i slutten av februar med Jan Stordahl som instruktør.

Medlemsmøte 8 april på  Bøndenes hus i Råde, der vi hadde besøk av Elin Wittusen.
Med rekordstor medlemsoppslutning ca: 60-70 medlemmer.  viste det seg at Elin er en populær foredragsholder  i dressur av fuglehund.
På samme medlemsmøte overrakte Kåre Falstad formannskjede til formann i ØFK som skal følge formennene i klubben. Kjede er laget Kåre og er laget i sølv. For nærmere omtale se ØFK-nytt nr.1 2003. ØFK takker Kåre Falstad for en utrolig flott gave som klubben vil få glede av.

Sauedressur  som ledelse av Arnold Arnesen.  Denne aktiviteten har vært svært veldrevet og har gitt klubben meget gode inntekter

Erik Fritzner og Rune Kjøniksen har i 2003 gjennomført et kurs for viltstell og settedommere. Det har vært 4 samlinger med en meget god oppslutning.

ØFK – utstillingen på Bekkhus søndag 1 juni, som ble ledet av Per Andersrød en varm og fin sommerdag uten tuneflue.
Det var påmeldt ca: 125 hunder.
Roald Løssfelt dømte Engelsk setter og Per Porsild fra Danmark dømte Pointer, Gordon setter, Irsk setter, Kleine Münster-lender, Breton, Grosse Münsterlender, Vorstehhund korthåret/ strihåret .
Vinner av utstillingen ble Pointer INT UCH SJCH Black LuckysCopiad eier Ann Kathrine  Ødegård. Vinner av apportskonkurransen IS Lyngstua`s Zack II eier Jan Erik Israelsen.
Vi gratulere  og retteren takk til alle som har bidratt til arrangementet.

ØFK prøve I 27-28. september med Unn Johannessen som prøveleder. Oppmøte sted i år var ved Kongsten.
Til sammen ble 6 partier fordelt på 2 dager med 11 premieringer, noe som er en halvering fra foregående år. Det var også i år noe varierende med fugl i terrengene.
Prøvens vinner ble P. Black Luckys Kelly med 1VK eier: Øyvind Johansen.

ØFK prøve II  18-19. oktober med Finn Trana som prøveleder. Det var  3 partier på lørdag og 3 partier på søndag  med 12 premieringer totalt. Det var bra med fugl på terrengene.
Prøvens suverene vinner ble Kurt Klevås med ES Guri 1VK og ES Rai 2VK som er en fantastisk prestasjon på en og samme dag.

Svenskematchen 1 november gikk i år på Norsk jord nærmere bestemt på Rød og Syverstad i Skjeberg for 31 gangen. Stri regn hele dagen gjorde at det var vanskelig og finne fugl men en hund klarte det nesten umulige og det var ES Viroas Silver til Vidar Antonsen som også ble den beste hund og vinner av tigerfatet. Vestsvenske FK vant matchen med 95 poeng mot ØFK sine 93 poeng.

Klubbmesterskapet  2. november med Tore Ottesen som prøveleder. klubbmester i UK: ES Viroas Gigi eier Kåre Jan Solenes. Klubbmester AK: P. Surjämtens Fighter eier Arnold Arnesen vi gratulerer.

I tillegg har det også vært gjort en meget god jobb i treningsterrenget. Ansvarlig for driften Tor A. Hansen har med sine deltagere gjort en glitrende jobb for å få opp fuglebestanden. Det har vært rapportert godt med fugl i områdene.

Viltstellgruppa v/formann Bjørn Kristiansen og alle de som har vært med på arbeidet i terrengene skal ha ros for meget godt arbeid. Det er mange timer som legges ned for at det skal kunne arrangeres jaktprøver. Ros også til de terrengansvarlig for god ”guiding” under jaktprøvene

Det er med beklagelse å melde at to av våre sentrale medlemmer er godt bort i inneværende år. Dette gjelder Roald Magnussen og Erik Hektoen. Begge var svært sentrale på hver sin måte og vil bli savnet. Våre tanker går til deres nærmeste

ØFK styret 2003

ÅRSRAPPORT VILTPLEIE KOMITEEN 2003

I år splittet vi opp farmen og fikk 4 små farmer fordelt på Råde, Torsnes, Skjeberg og Elingård.
Alle farmene fikk sin fugl og sto selv ansvarlig for stell av disse.
Dette har fungert veldig bra takket terrengansvarlige som har satt opp vakt liste til alle oss som er med på de forskjellige terrengene.
Fuglene vi kjøpte som fikk gå i mindre grupper ble større, bedre kondisjon, bedre fjærdrakt, mindre sykdom og dødsfall.
Vi fikk ikke det antallet Rapphøns vi hadde bestilt på grunn av for dårlig klekking, men ca: 340 stk ble det levert til slutt.
Vi kjøpte også 300 stk Fasaner som også hadde en god kvalitet, men fuglene var vanskelig og finne igjen ute i prøveterrengene.
På sommeren hadde vi terreng- kurs i ØFK med Erik Fritzner og Rune Kjøniksen som ledere, med godt fremmøte.
Alle som har lyst til og være med på pleie av fugl i terrengene kan ta kontakt med undertegnede, så skal jeg plassere vedkommende  i terreng som har kortest vei i forhold til bo sted.
Til slutt et varsel til alle som har med foring av fugl i terrengene vær nøye med rengjøring og stell av fugl, grunneiere og andre følger med på det vi gjør og er på plassen og sjekker at fuglene blir tatt vare på.

Bjørn Kristiansen

Leder viltpleiekomiteen